سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریافت ابلاغیه

همانطور که در مطالب پیشین هم گفتیم با مطرح شدن یک دعوا و با یک موضوع قضایی در دادگاه یک پرونده برای آن مورد ایجاد می شود تا قاضی در مورد آن پرونده تصمیم گیری کرده و رای صادر کند. در سال های پیش و قبل از به وجود آمدن سامانه ثنا ابلاغیه های مختلف پرونده های قضایی از طریق نیروی انسانی به افراد ارسال می شد. اما بعد از راه اندازی سامانه ثنا در سال 95 از این پس افراد می توانند تمامی آرا و روند پرونده های قضایی خود را در این سامانه مشاهده کنند.

اگر به دنبال روش دریافت ابلاغیه خود هستید در ادامه با هیواتک همراه باشید در غیر این صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ثنا دیگر مطالب سایت مثل  پیگیری پرونده قضایی  را دنبال کنید.

 

 

آشنایی با دریافت ابلاغیه

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم پروژه سامانه ثنا در سال 95 به انجام رسید. بعد از به روی کار آمدن این سامانه تمامی اوراق قضایی از جمله ابلاغیه و آرا مربوط به پرونده های قضایی افراد و وکلا در پنل شخصی آنها در این سامانه قرار می گیرد. که این روش پسندیده علاوه بر تسریع امور و از بین رفتن روند تهیه و ارسال ابلاغیه توسط نیرو انسانی ، باعث حفظ حریم خصوصی افراد نیز می شود.

به طور کل واژه ابلاغیه به معنای ورقه ای است که از طرف مقامات ذی صلاحیت صادر شده و مطلبی را ابلاغ می کند. اگر در سامانه ثبت نام کرده و راهنمای ورود به سامانه را مطالعه کرده اید در ادامه شما را با نحوه دریافت ابلاغیه آشنا می کنیم.

توجه فرمایید که ابلاغیه ها بعد از ثبت در سامانه ابلاغ ، به همراه پیامک برای افراد اطلاع رسانی می شود و آنها را در جریان موضوع قرار می دهد. سپس مردم باید در زمانی که مشخص شده است ابلاغیه های خود را خوانده و با دریافت ابلاغیه خود ، منتظر ادامه روند پرونده باشند.

 

 

 

 

نحوه دریافت ابلاغیه و موضوع ابلاغیه

بعد از اینکه از قوه قضاییه پیامکی مبنی بر دریافت ابلاغیه جدید دریافت کردید وقت آن است که به آدرس زیر مراجعه کنید :

 

http://eblagh.adliran.ir

 

بعد از وارد شدن به لینک بالا تصویری مطابق تصویر زیر را مشاهده می کنید :

در این قسمت اطالاعات خواسته شده را وارد کنید.

 

نحوه دریافت ابلاغیه

 

 

اگر در مرحله قبل اطلاعات شخصی خود را درست وارد کرده باشید وارد صفحه ای به شرح زیر می شوید. با باز شدن این صفحه یک رمز عبور برایتان پیامک می شود.

این رمز موقت بوده و تا 24 ساعت انقضا دارد.

 

موضوع ابلاغیه

 

 

بعد از وارد کردن رمز یکبار مصرف وارد صفحه ای مطابق صفحه زیر می شوید .

در بخش ابلاغیه های جدید می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

 

 

دریافت ابلاغیه

 

 

موضوع ابلاغیه را چگونه بفهمیم؟

ناگفته پیداست که به جهت حفظ حریم خصوصی افراد ابلاغیه ها دیگر به صورت دستی و توسط نیروی انسانی برای افراد ارسال نمی شود پس بدیهی است که بعد از دریافت اطلاعیه ی ابلاغیه جدید توسط پیامکی که از سامانه ثنا برای اشخاص ارسال می شود باید برای فهمیدن موضوع ابلاغیه خود توسط روش بالا به سامانه عدل ایران مراجعه کرده و در بخش ابلاغیه جدید موضوع ابلاغیه خود را مشاهده کنید.

 

 

 

منبع : دریافت ابلاغیه