سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای دیدن لایو در کامپیوتر

 

در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را با نحوه دیدن لایو در اینستاگرام دسکتاپ آشنا نماییم. اینستاگرام هر روز بر اساس نیاز های مخاطبین خود ، امکانات بیشتری را برای مخاطبان خود در نظر می گیرد. راز محبوبیت روز افزون آن نیز در همین به روز نگه داشتن خود بر اساس همین نیاز ها می باشد. یکی از ویژگی های کاربردی اینستاگرام در سال قبل، استوری های مدت دار 24 ساعته و در ادامه ، استوری های لایو یا زنده بود که مورد توجه کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفت. اینستاگرام مطابق سیاستی که در پیش گرفته است ، معمولا تمامی امکاناتی که در نسخه های موبایلی خود منتشر می کند در نسخه تحت وب منتشر نکرده یا با تاخیر منتشر می کند. همانطور که می دانید اپلیکیشن اینستاگرام نسخه کامپیوتری ندارد و طبیعتا زمانی که از طریق وب سایت اینستاگرام وارد اکانت خود می شوید از برخی از امکانات اپلیکیشن محروم هستید . پس از ورود به اینستاگرام با کامپیوتر در ابتدا تنها می توانستید پست های خود را ببینید ، آن ها را لایک یا دیسلایک کنید ، برای آن ها کامنت بگذارید ، امکان ریپورت ، بلاک کردن و سرچ نیز برای شما وجود داشت.

اما به تازگی امکانات بیشتری به آن اضافه شده است. از اواخر فروردین سال 99 امکان مشاهده لایو دیگران را خواهید داشت البته همانطور که می دانید اینستاگرام قابلیت های جدید خود را ابتدا بر روی تعداد محدودی از کاربران تست می کند و سپس آن را به صورت همگانی در دسترس کاربران قرار می دهد. ولی تا تاریخ تنظیم این مقاله در اواخر اردیبهشت این قابلیت برای تمام کاربران این پلتفرم اینستاگرام فعال شده است. تا قبل از این با ترفند ها و برنامه های کمکی می توانستید لایو دوستان خود را مشاهده کنید. در این مقاله به نحوه مشاهده لایو اینستاگرام در کامپیوتر خواهیم پرداخت. در مقالات قبلی هیواتک با مقالات متعددی در خصوص قابلیت لایو در اینستاگرام در خدمت شما بوده ایم که برخی از آنها را در قسمت ذیل مشاهده می فرمایید.

معرفی قابلیت پخش زنده در اینستاگرام و لایو استوری

آشنایی با استوری لایو دو نفره قابلیت جدید اینستاگرام

راه حل های رفع مشکل لایو اینستاگرام

 

معرفی قابلیت لایو در اینستاگرام

برای معرفی این قابلیت که حتما تا کنون با آن آشنا شده اید با یک مثال واقعی آن را توضیح می دهیم. تصور کنید در یک استادیوم فوتبال و یا یک سالن کنسرت هستید و می خواهید این لحظات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. قابلیت لایو اینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا بدون اینکه بخواهید با دوربین گوشی فیلم بردای کرده و به صورت کوتاه در قالب استوری آن ها را منتشر کنید با استفاده از لایو در مدت زمان یک ساعت از اطراف فیلم بگیرید. سایر افراد می توانند این تصاویر زنده را دیده و روی آن کامنت بگذارند. همچنین قابلیت لایو دو نفره در اینستاگرام به کاربران اجازه خواهد داد به طور همزمان دو تصویر زنده را برای دیگران نمایش دهند. به این شکل که شما مشخص می کنید قرار است استوری لایو خود را همزمان با کدام یک از دوستان خود برای سایرین پخش کنید. بعد از انتخاب این موضوع ، تصویر استوری دو قسمت خواهد شد و در بالا استوری لایو شما و در پایین ، استوری لایو دوست شما پخش خواهد شد. شما همچنین قادر خواهید بود در هر زمانی که تمایل داشتید استوری را به حالت تک نفره برگردانید. 

 

 

 

 

برای ساختن یک لایو استوری در اینستاگرام می بایست انگشت خود را از سمت چپ به راست صفحه حرکت دهید تا وارد صفحه دوربین شوید. سپس گزینه Start Live Video را لمس کنید تا ویدئو زنده شما شروع به کار کند. بنابراین پخش تصاویر زنده شما در اینستاگرام زیاد هم سخت نیست.جالب است بدانید که در حین ارسال تصاویر زنده، شما می توانید تعداد بازدید کنندگان آنلاین ویدئو خود را مشاهده کنید. چرا که در زمان لایو استوری شما ، پیغامی مبنی بر این موضوع به سایر فالوور های شما ارسال شده است و آنها را از وجود پخش زنده شما مطلع کرده است.اگر دوست داشتید گذاشتن کامنت بر روی لایو استوری خود را غیرفعال کنید ، بر روی سه نقطه پایین صفحه اشاره کنید و سپس گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید. می توانید از افرادی که در حال تماشای لایو شما هستند دعوت کنید تا لایو دو نفره با آن ها داشته باشید. کافی است روی نماد دو چهره کلیک کنید و شخص مورد نظر را انتخاب کنید و از او برای لایو دو نفره دعوت کنید.اگر آن شخص دعوت شما را بپذیرد صفحه به دو قسمت تقسیم شده و شما یک لایو دونفره خواهید داشت. هر زمان که بخواهید می توانید با فشردن علامت ضربدر کنار اسم آن شخص او را از لایو خود حذف کنید.

 

 

 

 

دیدن لایو در اینستاگرام دسکتاپ

برنامه تحت وب ، یک نرم افزار است که کاربران برای استفاده از آن، تنها نیاز به یک مروگر مانند گوگل کروک، فایرفاکس و … خواهند داشت و نیازی به دانلود یا دریافت CD برای نصب یا به‌ روزرسانی نخواهد داشت. شاید نسخه های اپلیکیشنی هر سامانه یا برنامه ای امروزه طرفدار بیشتری داشته باشند ، اما هنوز برنامه و سامانه های تحت وب به خصوص در امر آموزش طرفداران خود را دارند ، زیرا نیازی به گوشی موبایل نخواهید داشت و با باز کردن مرورگر سیستم خود می توانید وارد این سامانه شده و از امکانات آن استفاده نمایید. همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم ، دیدن لایو در کامپیوتر به تازگی به پلتفرم تحت وب اضافه شده است. برای مشاهده لایو در اینستاگرام تحت وب مطابق دستورالعمل ذیل عمل کنید :

- ابتدا به آدرس اینستاگرام تحت وب وارد شوید.

- پس از ورود ، با صفحه لاگین مواجه خواهید شد. برای ساخت اکانت جدید باید آدرس ایمیل یا شماره موبایل ، نام کاملتان ، نام کاربری برای اکانت اینستاگرام و رمز عبور خود را وارد نموده و بر روی دکمه Sign up  کلیک نمایید.

 

 

 

 

- در صورتی که از قبل اکانت ساخته اید برای ورود بر روی گزینه Log in در پایین صفحه کلیک کنید و در صفحه جدید با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود وارد اکانت اینستاگرام خود شوید .

- حال با صفحه‌ای تقریبا شبیه به صفحه اپلیکیشن اینستاگرام روبرو می‌شوید. کافیست بر روی ویدئو لایو در حال پخش کلیک کنید تا در صفحه جدیدی شروع به پخش شود.

مطالعه مقاله آشنایی با سایت اینستاگرام تحت وب و پست گذاشتن از سایت اینستاگرام و دیلیت اکانت اینستاگرام را برای آشنایی بیشتر با نسخه تحت وب اینستاگرام به شما پیشنهاد می نماییم.

تا قبل از امکان مشاهده لایو در نسخه تحت وب به صورت رسمی روش هایی برای مشاهده لایو با استفاده از ترفند هایی وجود داشت ، که در ادامه به معرفی این ترفند ها خواهیم پرداخت.

 

لایو اینستاگرام در کامپیوتر با استفاده از برنامه کمکی

جهت لایو اینستاگرام در کامپیوتر با استفاده از برنامه کمکی ، سایت Loola.tv که یک پروژه استارت‌ آپی می باشد ، این امکان را فراهم کرده تا در کمتر از سه دقیقه برنامه لایو خود را در اینستاگرام آغاز کنید و این کار را به کمک کامپیوتر انجام دهید. هزینه استفاده از این خدمات رایگان است. از امکانات جالب این سایت امکان پخش همزمان برنامه زنده شما در چند رسانه مانند اینستاگرام، یوتیوب و … است. همچنین می توانید تمام چت ‌ها را مشاهده و پاسخ دهید.

- وارد سایت loola.tv شوید و بر روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید. از شما خواسته خواهد شد با اکانت جیمیل خود وارد شوید.

 

 

 

 

- پس از انجام این کار در مرحله بعد باید نام و رمز اکانت‌ اینستاگرام خود را وارد کنید تا این سایت بتواند از طربق اکانت اینستاگرام شما لایو را پخش کند. البته در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات اکانت یوتیوب و … را هم وارد کنید تا هنگام برگزاری لایو اینستاگرام، فیلم آن همرمان در یوتیوب و رسانه ‌های دیگر هم پخش شود.

- در قدم بعدی وارد استودیوی پخش می‌شوید ، انتخاب کنید که برنامه شما به‌صورت همزمان در کدام رسانه‌ها پخش شود.می توانید تمام چت‌ ها و پیام‌ های هواداران خود را مشاهده و به آن ‌ها پاسخ بدهید. هر زمان وب‌کم و میکروفن را تست کردید می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Go Live برنامه زنده خود را آغاز کنید.

- هرگاه پخش زنده شما به پایان رسید می ‌توانید با کلکی بر روی دکمه End به پخش خود پایان دهید و همچنین می‌توانید ببینید چه کسانی بیشترین مشارکت را داشتند.

در پایان پیشنهاد می شود مقاله رفع مشکل دانلود در گوشی اندروید را نیز مطالعه نمایید.

 

 

منبع: دیدن لایو اینستاگرام در کامپیوتر