سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باز نشدن صفحه تنظیمات مودم

وقتی آی پی 192.168.1.1 را در مرورگر خود وارد کنید وارد صفحه تنظیمات مودم می شوید . اما گاهی این اتفاق نمی افتد و این سوال پیش می آید که علت باز نشدن صفحه تنظیمات مودم چیست ؟ ممکن است شما آی پی رابط مودم را نمی دانید بهتر است از طریق مسیر زیر آی پی مودم خود را استفاده از سیستم متصل به اینترنت مودم بدست آورید :

 

Start>Command prompt

 

ipconfig را تایپ کرده اینتر را بزنید . اگر با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس  آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید . این آدرس را در مرورگر خود وارد کنید و وارد صفحه تنظیمات مودم شوید. در صورتیکه با خطاهایی مثل The requested URL could not be retrieved و یا Internet Explorer Cannot Display Webpage و ... مواجه شدید یعنی صفحه تنظیمات و ورود مشاهده نشده است .

مشکل می تواند از پیکر بندی ویندوز باشد برای بررسی این مورد از لینک زیر کمک بگیرید :

 

www.heyvatech.com/web/articles/view/171/رفع-مشکل-باز-نشدن-صفحه-تنظیمات-مودم.html


ممکن است علت وارد نشدن به تنظیمات مودم تنظیمات شبکه در مرورگر شما باشد . بهتر است از نرم افزار های تغییر آی پی و از پروسی ها استفاده نکنید . چرا که باعث اختلال می شوند و سبب عدم ورود به صفحه تنظیمات مودم می شوند . برای غیر فعال کردن پروکسی در سه مرورگر IE، گوگل کروم و فایرفاکس می توانید به سایت حل مشکلات اینترنت و مودم هیواتک مراجعه کنید .