سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از نیم فاصله در ورد


همیشه هنگام نگارش یک متن رعایت کردن قوانین و مقررات نگارش اجباری است . یکی از این قوانین هنگام تایپ کردن متن نیم فاصله در ورد است . در واقع نیم فاصله بین کلمات آن ها را از هم مجزا می کند ولی از آن ها دو کلمه مستقل نمی سازد. این در صورتی است که با فاصله بین کلمات در ورد ، کلمات از هم مجزا می شوند. به همین دلیل در کلماتی که از چند واژه تشکیل شده اند و نهایتا یک واژه را تشکیل می دهند از نیم فاصله استفاده می کنیم . برای مشاهده موارد استفاده از نیم فاصله می توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

 

www.heyvatech.com/web/articles/view/551/نحوه-استفاده-از-نیم-فاصله-در-ورد.html



به نقل از رایانه کمک تلفنی هیواتک ، نیم فاصله در کیبورد از کلید ترکیبی Ctrl و منها بالای کیبورد تشکیل می شود . اگر استفاده از این کلید ترکیبی برایتان سخت است برای ایجا نیم فاصله از سر برگ Insert مسیر زیر را دنبال کنید :

Symbol >more Symbol > Special Characters

در پنجره Special Characters گزینه Optional Hyphen را انتخاب کنید سپس روی گزینه Shortcut Key کلیک کنید. در این قسمت می بایست یک کلید ترکیبی برای نیم فاصله خود تعریف کنید که باید یکی از سه کلید Ctrl+Shift+Space را داشته باشد. اکنون روی گزینه Assign و در انتها روی Closeکلیک کنید. از این به بعد با کلید ترکیبی تعریف شده می توانید نیم فاصله ایجاد کنید . استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+2 نیز در ورد می تواند بین دو کلمه نیم فاصله ایجاد کند .